سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / تکنولوژی و اخبار دوربین مداربسته / هایک ویژن

دوربین مداربسته دام / دوربین مداربسته بولت

    نظر
دوربین-مداربسته-دام,,
دوربین مداربسته دام از جمله رایج ترین نوع دوربین مداربسته هستنند. اصطلاح دام (Dome) به معنای گنبد است. همانطور که از نام این دوربین ها مشخص است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین های مداربسته اشاره دارد.

کاربردهای دوربین های دام

نوع طراحی این دوربین ها باعث شده تا به صورت بالقوه برای محیط های مسقف استفاده شوند. دوربین های دام عموما کاربردهای غیر صنعتی دارند. بدنه این دوربین ها معمولا مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد بنابراین بهتر است از این نوع از دوربین ها در محیطهای داخلی اداری، تجاری یا مسکونی استفاده شود.

کیفیت تصویر دوربین دام

دوربین مدار بسته دام در کیفیت های متفاوتی به صورت آنالوگ، آنالوگ HD و شبکه وجود دارند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارد. البته در مورد دوربین های آنالوگ باید بگوییم که منسوخ شده اند و جای خود را به دوربین های آنالوگ HD داده اند. این دوربین ها را می توانید از کیفیت تصویرهای 2 مگاپیکسلی تا کیفیت تصویرهای 8 مگاپیکسلی خریداری نمائید.

دید در شب دوربین های دام

دید-در-شب-دوربین-دام,,
 

اغلب دوربین های مداربسته دام یا ... دارای دید در شب IR هستند و این قابلیت تفاوت زیادی در هزینه آنها ایجاد نمی کند. دوربین های دام معمولا دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر است از دوربین بولت استفاده کنید. همچنین می توانید از پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین استفاده کنید. به علاوه در چند سال اخیر تکنولوژی جدیدتری با نام دید در شب ٍExir به بازار آمده است که در برخی از مدل های دوربین دام می توانید مشاهده کنید. دوربین های اکسیر قدرت دید در شب به مراتب بالاتری نسبت به دوربین های معمولی دارند .

لنز و زاویه دید دوربین های دام

دوربین های دام از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند. لنزهای ثابت و وریفوکال با فاصله کانونی های متعددی تولید می شوند که هر کدام زاویه دید متفاوتی را ارئه می دهند. انواع لنز ثابت دوربین های دام و زوایای آنها:
2.8 mm =105° 3.6 mm =80° 4mm=79° 6mm=65° 8mm=43°
انواع لنز وریفوکال دوربین های دام و زوایای آنها: 2.8-12mm=91.2°~28.3°

دوربین دام Turret

تورت-دام,,
 

اغلب مدل های دوربین دام دارای کاور شیشه ای هستند. انواعی از دوربین های دام وجود دارند که فاقد این کاور شیشه ای هستند به این دوربین ها Turret گفته می شود. این نوع از دوربین های دام چه از لحاظ کارکرد و چه از لحاظ قیمت تفاوتی با سایر مدل ها نداشته و تنها شکل ظاهری متفاوتی دارند.

تفاوت دوربین دام و اسپید دام چیست؟

دوربین های مدار بسته اسپید دام از دسته دوربین های چرخشی هستند که قابلیت چرخش و زوم از راه دور را دارند و این امکان این را دارند که تصاویر را در جهات مختلف ثبت کنند. شکل ظاهری آنها نیز مانند دوربین های دام معمولی به صورت نیم دایره ای بوده اما باید به این نکته نیز توجه نمود که تمام دوربین هایی که قابلیت چرخشی دارند از نوع اسپید دام نیستند.

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن قیمت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بست تهران هایک ویژن تهران 

 

دوربین مداربسته بولت چیست؟

دوربین_مداربسته_بولت,دوربین مداربسته بولت,دوربین بولت سفید رنگ
اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله یا لوله است. دوربین های بولت دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند.

کاربرد دوربین مداربسته بولت

دوربین های بولت معمولا کاربردی بیرونی دارند. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند.
این دوربین ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. توجه داشته باشید که ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نیست. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله IP66 مراجعه کنید.)

دید در شب دوربین های بولت

دوربین های بولت عموما دارای دید در شب IR هستند. ای دوربین های معمولا دید در شبی با برد نسبتا بالا دارند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LEDهای تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است. توجه داشته باشید که برد دید در شب نوشته شده در کاتالوگ دوربین ها به بالاترین برد پرتاب نور دوربین اشاره دارد و الزاما مشخص کننده برد مفید دید در شب دوربین نیست.

زاویه دید دوربین مدار بسته بولت

دوربین های بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند. دوربین های بولت با لنز ثابت معمولا با لنز 3.6(~70 درجه)، 6(50 درجه) یا 12(25 درجه) میلیمتر ساخته می شوند و دوربین های بولت وریفوکال معمولا لنز 3-9(~35 تا 80 درجه) میلیمتر یا 2.8-12 (~25 تا 85 درجه) میلیمتر دارند.

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

هر دو این دوربین ها استفاده گسترده ای در سیستم های مدار بسته دارند. تفاوت اصلی این دوربین های مدار بسته با یکدیگر در شکل ظاهری آنهاست. همچنین دوربین های بولت قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند در حالیکه دوربین های دام بیشتر بر روی سقف نصب می گردند.
قیمت پک دوربین مداربسته قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته هایک ویژن تهران